Bonnier News Sales är ett av marknadens starkaste varumärken med ett brett spectra av marknadföringsmöjligheter i en svårslagen mediaportfölj. Med varumärken som Dagens Industri, livsstilsmagasinet Leva & Bo och allt däremellan, så finns det ett oändligt antal potentiella kunder som Sandra Lindgren, media säljare och hennes kollegor vill få kontakt med. Lokalt jobbar de med bland annat med tidningarna Söderhamnskuriren och Ljusnan.
I det stora utbud av nätverk som nu finns både i fysisk och digital form, så har Bonnier News Sale i Gävleborgs området valt att satsa på Bokadero Arena.
Vad är det som gör att Bokadero Arenas nätverk passar er?
- Det finns en bredd i nätverket som gör att vi når så många olika företag lokalt. Det är allt från den stora industrin till kvarterskrogen. Här i området är Bokadero känt och har mycket god uppslutning på träffarna.
- Föreläsningarna håller alltid hög klass och är intressanta och inspirerande även om de inte alltid handlar om mitt område sälj.
Bokadero Arena anordnar något som kallas för ”Affärsdagen”. Det är ett populärt nätverksupplägg som bygger på speed dating mellan olika företag och köpare och säljare.
Ni var med på den förra Affärsdagen. Vad hade ni för förväntningar på den?
- Vi hoppades naturligtvis att det skulle komma många företag och vi hade också lämnat in en önskelista på företag som vi gärna skulle vilja träffa under dagen.
Blev det som ni hade tänkt er?
- Nej, det visade sig att inte ett enda av våra önskeföretag kom, ha ha! Men med facit i hand så vad det faktiskt riktigt bra. I stället fick vi möjligheten att nätverka med många andra företag som vi själva inte hade tänkt på och det öppnade nya dörrar och möjligheter. Vi fick många nya kunder som resultat av dagen.
Kunde ni välja att bara träffa beslutsfattare inom marknadsföring?
- Nej, vi hade dater även med sådana som har andra roller men de visade ändå intresse och lämnade mina uppgifter vidare till rätt person på företaget.
Du som jobbar med sälj av marknadsföringsprodukter, vet ju att det finns utmaningar i att nå kunderna. Många företag försöker ju styra bort sådana samtal. Hur upplevde du att inställningen till er var på träffen?
- Kunderna var mer öppna för en säljande dialog än i vanliga fall. Alla var trevliga och vi hade ett givande utbyte på alla daterna under dagen.
- Det var många företag som hade önskemål om att träffa just Bonnier News Sales och det var ju extra roligt. Vi har ju ett starkt varumärke som många är nyfikna på.
Sandras erfarenhet av Affärsdagen visar hur viktigt det är att ha ett öppet sinne i allt nätverkande. Vem vet vad nästa date kan innebära?
Läs mer om Bokadero Arena nätverk på www.bokaderoarena.se .
NYHET! Uppskattat koncept tillbaka 📣
Den 8 april 2022 arrangerar Bokadero Arena sin tredje affärsdag!
Comments